Kontrola firm wywozowych i właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz usuwanie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich gromadzenia – likwidacja tzw. dzikich wysypisk.

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

Przyjmowanie zgłoszeń (telefonicznie, na pisemny wniosek zainteresowanego, za pomocą poczty elektronicznej, osobiście) od mieszkańców Łodzi w tym w szczególności właścicieli nieruchomości bądź osób reprezentujących interesy podmiotów pełniących obowiązki wścielą nieruchomości w rozumieniu stosownych przepisów. Procedura do użycia w celu: zapewnienia należytego sposobu funkcjonowania usługi odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców Łodzi objętych systemem oraz zapewnienia czystości na terenach gminnych w zakresie likwidacji tzw. dzikich wysypisk odpadów.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Zgłoś nieprawidłowość

osobiście, telefonicznie, mailem lub pocztą

KROK 2

Czekaj

na informację o realizacji zgłoszenia

Przydatne informacje
  • możliwość zgłoszenia nieprawidłowości za pośrednictwem poczty elektronicznej
  • możliwość przesłania zgłoszenia pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez telefon
  • sprawa nie wymaga opłat
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
  • sprawa załatwiana od ręki
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

W zakresie  reklamacji dotyczących braku odbioru odpadów i zapytań dotyczących funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami oraz statusu zlecenia usunięcia dzikiego wysypiska - zgodnie z art. 35 § 3. KPA - w ciągu miesiąca.
W zakresie określenia terminu usunięcia dzikiego wysypiska – wykonawca ma jedenaście dni roboczych na wykonanie usługi od momentu zlecenia uprzątnięcia odpadów. W przypadku braku realizacji usługi przez wykonawcę mają zastosowanie zapisy sankcyjne, nie ma możliwości precyzyjnego określenia terminu wykonania usługi. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę fakt iż niektóre zgłoszenia są nieprecyzyjne co może dodatkowo wpłynąć na czas realizacji bądź nawet ją uniemożliwić.

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddział ds. Kontroli Gospodarki Odpadami
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
pok. 213 Punkt Informacyjny „Odpady” - (II piętro, lewa oficyna) 
pok. 110 (I piętro, prawa oficyna)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

umówienie wizyty:

www: https://wizyty.uml.lodz.pl/;
Pocztą elektroniczną: komunalny@uml.lodz.pl;
Telefonicznie:+48 (42) 638-49-04

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Gospodarki Komunalnej
      ul. Piotrkowska 175
      90-447 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Zachodnia 47
    • al. Politechniki 32
    • ul. Krzemieniecka 2 B
    • al. Piłsudskiego 100
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B
  • pocztą elektroniczną: komunalny@uml.lodz.pl
  • telefonicznie: +48 (42) 638-44-44
Termin składania dokumentów

W formie papierowej, ustnej lub elektronicznej w terminie 14 dni od dnia wystąpienia niewłaściwego świadczenia usługi.

Wymagane dokumenty
  • Zgłoszenie
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2021.888)
  • art. 3 ust. 2 pkt 1 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2021.888)
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Gospodarki Komunalnej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;