Zmiana danych wpisanych do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Przedsiębiorca wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

  2. Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
  3. Zgłoszenie nowych danych, o ile dotyczyć ono będzie rozszerzenia zakresu działalności lub danych zawartych w rejestrze, które zostały zamieszczone na wydanym przez starostę zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów, skutkuje wydaniem zaświadczenia.

  4. Opcjonalnie złożenie przedmiotowego wniosku możliwe jest za pośrednictwem serwisu Biznes.gov.pl lub ePUAP.
  5. Zaświadczenie odbiera się w pokoju B-10 Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
  6.  Nie pobiera się opłaty za zmianę danych zawartych w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, które nie powodują zmiany zaświadczenia potwierdzającego wpis przedsiębiorcy do ww. rejestru.

  7. Opłatę w wysokości 206 zł pobiera się  w przypadku zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności.

  8. Opłatę w wysokości 17 zł pobiera się w przypadku zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli nie dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności lecz innych danych zawartych w tym rejestrze, które zostały zamieszczone w zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów.

Informacje uzupełniające
  • Wniosek może złożyć osobiście przedsiębiorca wpisany do rejestru w kancelarii (parter) albo przez ustanowionego pełnomocnika.

  • Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć  pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Wnieś opłatę – dotyczy zmiany zakresu

przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty)

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „B”)

KROK 3

Czekaj na email

o możliwości odbioru zaświadczenia

KROK 4

Czekaj na pismo

jeśli nie jest wymagana zmiana zaświadczenia

KROK 5

Zarezerwuj wizytę

wybierz sprawy z grupy „B”

KROK 6

Odbierz zaświadczenie

nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-10

Przydatne informacje
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • możliwość złożenia wniosku online
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Do 7 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pok. B-10

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl - (sprawy z grupy B)

Przypominamy, że:

  • Jedna umówiona  wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Opłaty
Opłaty

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności

206,00 zł

Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej, jeżeli nie dotyczy ona rozszerzenia zakresu działalności lecz innych danych zawartych w rejestrze, które zostały zamieszczone na zaświadczeniu potwierdzającym wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, tj. firmy przedsiębiorcy, adresu zamieszkania, siedziby przedsiębiorcy, adresu stacji kontroli pojazdów

17,00 zł

Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)

17,00 zł

 

nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32
  • elektronicznie:
    • biznes.gov.pl
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
Dokumenty do złożenia:
  • Wniosek o zmianę danych wpisanych do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontrolę pojazdów
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej
  • Pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej do załatwienia sprawy
Dokumenty do wglądu:
  • Dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
Tryb odwoławczy

Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;