Prowadzenie spraw związanych z realizacją likwidacji szkód osobowych i materialnych powstałych na terenie miasta

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

Prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód – osobowych i materialnych, wynikających z utrzymania czystości i porządku powstałych na drogach publicznych oraz nieruchomościach niezabudowanych stanowiących własność miasta i Skarbu Państwa lub będących w jego władaniu i nieprzekazanych w administrowanie innym komórkom organizacyjnym.

Gdzie zgłosić szkodę? (osobową albo materialną powstałą na drogach publicznych bądź wewnętrznych albo niezabudowanych terenach należących do Miasta Łodzi):

  • Jeżeli szkoda powstała w wyniku złego stanu utrzymania czystości  bądź działań związanych z utrzymaniem czystości należy ją zgłosić do Wydziału Gospodarki Komunalnej.
  • Jeśli szkoda powstała w wyniku złego stanu drogowej infrastruktury technicznej (np. wyrwy w nawierzchni bądź inne uszkodzenia jezdni) należy ją zgłosić do Zarządu Dróg i Transportu.
Informacje uzupełniające

Informacje przyjmowane na pisemny wniosek zainteresowanego lub za pomocą poczty elektronicznej.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Przejdź do wymaganych dokumentów

Złóż wniosek

w Urzędzie, mailem lub pocztą

KROK 2

Czekaj

na informację o dalszym trybie procedowania sprawy przez Wydział

KROK 3

Czekaj

na decyzję ubezpieczyciela Miasta ws. przyznania odszkodowania

Przydatne informacje
  • dokumenty można złożyć elektronicznie lub papierowo (złożone osobiście w kancelarii UMŁ lub przesłane pocztą)
  • sprawa może być załatwiana przez pełnomocnika (wymagane załączone pełnomocnictwo)
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
  • decyzja wydana przez ubezpieczyciela Miasta może mieć formę elektroniczną
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Do 30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddział ds. Ekonomicznych i Kontrolnych
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
pok. 118, tel. 42 638-49-82
pok. 119, tel. 42 638-49-88

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
  • osobiście:
    • Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
    • ul. Zachodnia 47,
    • al. Politechniki 32
    • ul. Krzemieniecka 2B
    • al. Piłsudskiego 100
  • pocztą elektroniczną: komunalny@uml.lodz.pl
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Do 3 lat od daty wystąpienia zdarzenia.

Wymagane dokumenty
  • Formularz zgłoszenia z załącznikami
  • Dokumentacja fotograficzna
  • Przy szkodach materialnych niezbędne: zaświadczenia Policji, Straży Miejskiej albo Państwowej Straży Pożarnej
  • Oświadczenia świadków
  • Dokumentacja medyczna
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025)
  • ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej z dnia 11 września 2015 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 999)
  • zarządzenie nr 6003/VII/17 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 19 maja 2017r. w sprawie ustalania "Procedury likwidacji szkód poniżej franszyzy określonej w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Miasta Łodzi nr DGM-DM-XV.272.2/2017 z dnia 25 stycznia 2017 r."
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Gospodarki Komunalnej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;