Udzielanie informacji oraz przyjmowanie zgłoszeń (telefonicznie, za pomocą poczty elektronicznej, na pisemny wniosek) od mieszkańców Łodzi dotyczących spraw związanych z utrzymaniem właściwego stanu przejezdności dróg publicznych i wewnętrznych tzw. „akcja zima” na drogach oraz terenach gminnych.
Zachowanie właściwego stanu sanitarno – porządkowego w okresie zimowym obejmuje:
Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 888), Rozdział 3, Art. 5, ust. 1, pkt 4 za uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości odpowiada właściciel danej nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;
Elementy pasa drogowego:
nawierzchnia ulic, powierzchniowo kratki wpustu ulicznego,
chodniki, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo jezdne,
drogowe obiekty inżynierskie (place, zatoki, przejścia podziemne, tunele, schody, kładki),
przystanki komunikacji miejskiej,
torowiska tramwajowe wraz z pętlami tramwajowymi i autobusowym
Niezwłocznie
Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddział Oczyszczania Miasta
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
pok. 208a, 211, 211a, 113
Tel.: +48 (42) 638-49-73
Telefonicznie: +48 (42) 638-49-12
Brak
Nie dotyczy
Brak
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013