Organ podatkowy wydaje zaświadczenia na żądanie osoby ubiegającej się o zaświadczenie.
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania wnioskodawcy.
Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
Wnioskodawca może złożyć pisemny wniosek w sprawie wydania:
zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatku od nieruchomości (osoby prawne),
zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatku od środków transportowych (osoby fizyczne i prawne).
Wniosek można złożyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP.
Organ podatkowy wydaje zaświadczenia bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Wniosek o wydanie zaświadczenia może zostać złożony przez pełnomocnika podatnika. Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego.
Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) oraz zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 5, pok. 004).
Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r..
Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
7 dni
Wydział Finansowy
Oddział Dochodów Podatkowych
podatek od nieruchomości (osoby prawne):
pok. 138
tel. + 48 (42) 638 45 71
podatek od środków transportowych (osoby fizyczne i prawne)
pok. 135
tel. + 48 (42) 638 45 35, + 48 (42) 638 45 66
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
W okresie epidemii wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się pod adresem https://wizyty.uml.lodz.pl/ lub pod nr tel.:
podatek od nieruchomości od osób prawnych +48 (42) 638-45-71,
podatek od środków transportowych +48 (42) 638 45 35, +48 (42) 638-45-66
Opłata skarbowa: | Wysokość opłaty |
Zaświadczenie o figurowaniu lub niefigurowaniu w ewidencji podatkowej | 17 zł |
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa | 17 zł |
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy Wydziału Finansowego UMŁ:
Bank Pekao SA, nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Zwolnienia bądź wyłączenia z opłaty skarbowej określają przepisy ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Brak terminu na złożenie wniosku. Wnioski można składać w ciągu całego roku.
ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 10 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe
rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 10 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe
rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocni
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wydziału Finansowego, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013