Wypis z rejestru lokali

Procedury powiązane
Wypis z rejestru budynków
Wypis z rejestru gruntów
Wypis z rejestru gruntów oraz wyrys z mapy ewidencyjnej
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Należy złożyć wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (formularz EGiB)
    Wniosek może złożyć właściciel, osoba legitymująca się pełnomocnictwem od właściciela lub osoba, która wykaże interes prawny w dostępie do danych podmiotowych:
    • osobiście w Sali Obsługi Klienta – parter,
    • osobiście w Biurze podawczym – parter,
    • wysłać na adres ePUAP,
    • poprzez Portal Interesanta (i.Wniosek)
    • wysłać tradycyjną pocztą na adres Łódzkiego Ośrodka Geodezji, ul. Traugutta 21/23, 90-113 Łódź
  2. Pracownik załatwiający sprawę sprawdza wniosek pod względem formalno- prawnym (ewentualnie wzywa do usunięcia braków).
  3. Jeśli wniosek jest kompletny zostaje wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty.
  4. Przygotowanie dokumentów następuje po uiszczeniu opłaty.           
    • Brak wniesienia opłaty w terminie określonym w Dokumencie Obliczenia Opłaty skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpoznania.
  5. Odbiór dokumentów następuje:
    • w sposób osobisty,
    • wysyłka pod wskazany adres,
    • w przypadku wypisu z rejestru gruntów w postaci elektronicznej udostępnienie następuje na wskazaną skrytkę ePUAP lub za pośrednictwem Portalu Interesanta (i.Wniosek).
Informacje uzupełniające
  • Wypisy wydawane są na bieżąco, w godzinach pracy kasy, bądź po wniesieniu opłaty w banku, pod warunkiem, że właściciel zgłaszał na bieżąco wszystkie zmiany danych objętych ewidencjami, tzn.: zmiana nazwiska, adresu, itp.
  • Wypisy z rejestru lokali, w treści których zawarte są tylko dane przedmiotowe może uzyskać każdy zainteresowany, po wniesieniu stosownej opłaty.
  • Zainteresowani zamieszkali poza Łodzią mogą otrzymać wypis za pośrednictwem poczty po wypełnieniu stosownego wniosku i wniesieniu opłaty.
  • Link do procedury złożenia wniosku przez ePUAP: https://www.log.lodz.pl/modgikwww/pl/KORONAWIRUSSARSCOV2/Wniosekowypiszrejestrugruntow.aspx 
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

wymagane dokumenty

Złóż wniosek (formularz EGiB)

elektronicznie, w urzędzie lub pocztą

KROK 2

opłaty

Wnieś opłatę

podstawą do opłaty jest wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty

KROK 3

Odbierz dokumenty

w urzędzie (postać papierowa), pocztą lub elektronicznie

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
  • dokumenty można odebrać drogą elektroniczną
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Niezwłocznie w godzinach pracy kasy, poprzez pocztę termin zależny jest od czasu dostarczenia wniosku, przesłania Dokumentu Obliczenia Opłaty, dokonania wpłaty sporządzenia wypisu i przygotowania wysyłki.

Miejsce załatwienia

Łódzki Ośrodek Geodezji
Dział Ewidencji Gruntów i Budynków
Zespół udostępniania danych ewidencyjnych
90-113 Łódź, ul. Traugutta 21/23
Sala Obsługi Klienta – parter

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

Wydanie wypisu z rejestru lokali za jednostkę rejestrową lokali w postaci dokumentu drukowanego

30 zł

Wydanie wypisu z kartoteki lokali za pozycję kartoteki lokali w postaci dokumentu drukowanego

20 zł

Wydanie wypisu z rejestru lokali za jednostkę rejestrową lokali w postaci dokumentu elektronicznego

25 zł 

Wydanie wypisu z kartoteki lokali za pozycję kartoteki lokali w postaci dokumentu elektronicznego

15 zł

 

Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1990)

 

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

Opłata za pełnomocnictwo (za wyjątkiem zwolnień, o których mowa w załączniku część IV do ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.) – (opłaty tej nie wnosi się m. in. w przypadku pełnomocnictwa poświadczonego notarialnie, pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

17 zł

 

Opłaty można dokonywać:

  • poprzez przelew na konto bankowe nr:

    Bank Pekao S.A 58 1240 1037 1111 0011 0911 3062

  • w kasie Łódzkiego Ośrodka Geodezji

    kasa czynna:

    • poniedziałek, środa, czwartek, piątek, w godzinach: 8.30 – 15.30,

    • w ostatni dzień miesiąca w godzinach: 8.30-14.30,

    • wtorek: w godzinach 9.30–16.30

    • w ostatni dzień miesiąca w godzinach: 9.30-15.30.

      Płatności można dokonywać gotówką, kartą płatniczą lub Blikiem.

  • Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:

    (tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)

    Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy

    ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź

    Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie
    • Łódzki Ośrodek Geodezji
      ul. Traugutta 21/23
      90-113 Łódź
  • osobiście
    • ul. Traugutta 21/23, Sala Obsługi Klienta i Biuro podawcze – parter
  • elektronicznie
    • ePUAP
    • Portal Interesanta (i.Wniosek)
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków (formularz EGiB):
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1990)

  • rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1390 ze zm.)

  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Łódzki Ośrodek Geodezji
    Komórka
    Dział Ewidencji Gruntów i Budynków

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;