Nabywanie nieruchomości w drodze wykupu, zamiany lub darowizny

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Podjęcie czynności w sprawie nabycia na wniosek lub z urzędu.
  2. Ustalenie/weryfikacja stanu nieruchomości (prawnego, sposobu zagospodarowania, przeznaczenia).
  3. W przypadku potwierdzenia zasadności dokonania nabycia nieruchomości (przez merytoryczne jednostki organizacyjne) – zlecenie wyceny nieruchomości.
  4. W przypadku zamiany dodatkowo wskazanie preferowanych parametrów nieruchomości zamiennej oraz wskazanie przez Wydział Dysponowania Mieniem lub Zarząd Lokali Miejskich nieruchomości zamiennych.
  5. Ustalenie warunków transakcji – negocjacje.
  6. Podjęcie zarządzenia Prezydenta Miasta Łodzi lub Uchwały Rady Miejskiej w Łodzi, a następnie zarządzenia Prezydenta Miasta Łodzi.
  7. Podpisanie protokołu uzgodnień.
  8. Podpisanie aktu notarialnego.
Informacje uzupełniające
  • Istnieje możliwość żądania przedłożenia dodatkowych wyjaśnień i dokumentów w trakcie prowadzenia postępowania.
  • W przypadku pełnomocnika reprezentującego wnioskodawcę należy przedłożyć stosowne pełnomocnictwo.
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Przejdź do wymaganych dokumentów.

Złóż wniosek

wskaż tryb nabycia (wykup, zamiana czy darowizna)

KROK 2

Czekaj na informację

o przeznaczeniu nieruchomości do nabycia

KROK 3

Przyjdź do urzędu

na spotkanie w przypadku konieczności negocjacji warunków

KROK 4

Podpisz umowę

w formie aktu notarialnego

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • możliwość przesłania wniosku pocztą elektroniczną
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika (pełnomocnictwo notarialne)
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
  • odpowiedź na wniosek może mieć formę elektroniczną
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Nie dotyczy

Miejsce załatwienia

Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Nabywania Nieruchomości na Cele Inwestycyjne Miasta
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
bud. D, III piętro, pok. 369, 371

Telefoniczna informacja: +48 (42) 638 -41-13, +48 (42) 638-42-58, +48 (42) 638-42-56, +48 (42) 638-51-71

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty
  • Telefonicznie: +48 (42) 638-41-13, 638-42-58, 638-42-56, 638-51-71
  • Pocztą elektroniczną: znn@uml.lodz.pl
Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
  • osobiście:
    • Piotrkowska 104, pok. 151
    • Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
  • pocztą elektroniczną: lckm@uml.lodz.pl lub znn@uml.lodz.pl
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Nie dotyczy

Wymagane dokumenty
  • Wniosek do złożenia
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa o samorządzie gminnym
  • kodeks cywilny
  • ustawa o gospodarce nieruchomościami
  • uchwała Nr XXVII/547/08 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie zasad nabywania i zbywania nieruchomości, ich wydzierżawiania lub wynajmowania oraz oddawania w użytkowanie (z późn. zm.)
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;