Organizacja przetargów na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Miasta Łodzi i Skarbu Państwa

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Osoby zainteresowane uczestnictwem w przetargu ustnym winny w terminie i miejscu wskazanym w ogłoszeniu o przetargu przedłożyć dowód wpłacenia wadium oraz stosowne dokumenty i oświadczenia wskazane w ogłoszeniu o przetargu.
  2. Osoby zainteresowane uczestnictwem w przetargu pisemnym winny w terminie i miejscu wskazanym w ogłoszeniu o przetargu złożyć pisemną ofertę zawierającą dane, dokumenty i oświadczenia wskazane w ogłoszeniu o przetargu, oraz złożyć w zamkniętej kopercie kopię dowodu wpłacenia wadium.
  3. W wyniku przeprowadzenia przetargu wyłaniany jest nabywca.
  4. Zakończeniem postępowania jest podpisanie protokołu z przetargu.
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Przejdź do opłat

Wpłać wadium

na numer konta wskazany w ogłoszeniu o przetargu

KROK 2

Złóż dokumenty i oświadczenia

pocztą lub osobiście we wskazanej w ogłoszeniu lokalizacji

KROK 3

Weź udział w przetargu

w terminie wskazanym w ogłoszeniu o przetargu

KROK 4

Podpisz protokół z przetargu

w przypadku wygrania przetargu (wymaga umówienia wizyty)

Przydatne informacje
  • Procedura wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • Możliwość przesłania dokumentów pocztą
  • Możliwość reprezentacji przez pełnomocnika na podstawie pełnomocnictwa sporządzonego w formie aktu notarialnego
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Nie dotyczy

Miejsce załatwienia

Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Przetargów na Sprzedaż Nieruchomości
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Telefony do pracowników Oddziału Przetargów na Sprzedaż Nieruchomości:
+48 (42) 638-44-14, +48 (42) 638-47-81, +48 (42) 638-43-31, +48 (42) 638-54-73

Umawianie/rezerwacja wizyty

Sposób umówienia się na wizytę w celu podpisania protokołu z przetargu:

Telefonicznie: (42) 638-44-14, +48 (42) 638-47-81, +48 (42) 638-43-31, +48 (42) 638-54-73

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 110, Łódzkie Centrum Kontaktów z Mieszkańcami,
  •  listownie:
    • Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
      ul. Piotrkowska 104
      90-004 Łódź
Termin składania dokumentów

Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o przetargu.

Wymagane dokumenty
Osoby ubiegające się o udział w przetargu ustnym zobowiązane są do dostarczenia w terminie wskazanym w ogłoszeniu o przetargu:
  • dowodu wpłacenia wadium
  • danych dotyczących osoby zainteresowanej, w przypadku:
  • osoby fizycznej: imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), adresu zamieszkania, adresu do doręczeń, adresu elektronicznego
  • osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą: imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), adresu zamieszkania, adresu do doręczeń, adresu elektronicznego, wyciągu o wpisie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed datą przetargu
  • osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej: nazwy, numeru identyfikacji podatkowej NIP, adresu siedziby, adresu elektronicznego osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, wskazania osoby uprawnionej do reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego sporządzonego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed datą przetargu
  • danych dotyczących przedstawicieli osoby fizycznej, pełnomocników, osób reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, tj. imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), adresu do doręczeń i adresu elektronicznego oraz w przypadku przedstawicieli osoby fizycznej – dokumentu potwierdzającego przedstawicielstwo, w przypadku pełnomocników – pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego
  • pisemnego oświadczenia - opatrzonego własnoręcznym podpisem - o zapoznaniu się ze stanem prawnym i ze sposobem zagospodarowania nieruchomości w terenie oraz „Warunkami przetargu” i przyjęciu tych warunków oraz stanu prawnego i sposobu zagospodarowania nieruchomości bez zastrzeżeń
Osoby ubiegające się o udział w przetargu pisemnym zobowiązane są w terminie wskazanym w ogłoszeniu o przetargu do:
  • Złożenia pisemnej oferty zawierającej dane, dokumenty i oświadczenia wskazane w ogłoszeniu o przetargu
  • Złożenia w zamkniętej kopercie kopii dowodu wpłacenia wadium
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • utawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości

Tryb odwoławczy

Skarga na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;