Sprzedaż lub oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste w drodze przetargu

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Osoby zainteresowane nabyciem nieruchomości w drodze przetargu, stanowiącej własność Miasta Łodzi winny złożyć stosowny wniosek.

  2. Nieruchomości stanowiące własność Miasta Łodzi zbywane są w drodze przetargu. Najczęściej jest to przetarg ustny nieograniczony, tj. licytacja. W szczególnych, uzasadnionych przypadkach nieruchomości zbywane są w drodze przetargu pisemnego nieograniczonego lub przetargu ograniczonego.

  3. Zgodę na sprzedaż nieruchomości Miasta w drodze przetargu wydaje Rada Miejska w Łodzi podejmując stosowną uchwałę (jeżeli wartość nieruchomości wynosi więcej niż 500 000 zł).

  4. Prezydent Miasta podejmuje zarządzenia w sprawie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości oraz w sprawie ogłoszenia przetargu i powołania Komisji Przetargowej.

  5. W wyniku przeprowadzenia przetargu wyłaniany jest nabywca nieruchomości. Zakończeniem postępowania jest podpisanie umowy sprzedaży (po uprzednim podpisaniu przez strony protokołu z przetargu).

  6. Postępowanie jest prowadzone na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz dodatkowo na podstawie uchwały Nr XXVII/547/08 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie zasad nabywania i zbywania nieruchomości, ich wydzierżawiania oraz oddawania w użytkowanie (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2017 r. poz. 5141).

  7. Zakończeniem postępowania jest podpisanie umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego (po uprzednim podpisaniu przez strony protokołu z przetargu).
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Złóż wniosek

elektronicznie, w Urzędzie, pocztą lub mailem

KROK 2

Czekaj na odpowiedź

informację o ujęciu nieruchomości w planie sprzedaży na konkretny rok

KROK 3

Czekaj na odrębne pismo

w przypadku przeznaczenia nieruchomości do sprzedaży

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • oprócz wniosku nie trzeba składać żadnych innych dokumentów
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa nie wymaga opłat
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Nie dotyczy

Miejsce załatwienia

Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Zbywania Nieruchomości Mieszkaniowych
Oddział Zbywania Nieruchomości Gospodarczych
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty
  • Telefonicznie: +48 (42) 638-47-66
  • Pocztą elektroniczną: znn@uml.lodz.pl
Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Termin składania dokumentów

Brak terminu na złożenie dokumentów.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o nabycie nieruchomości
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości
  • uchwała Nr XXVII/547/08 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie zasad nabywania i zbywania nieruchomości, ich wydzierżawiania oraz oddawania w użytkowanie (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2017 r. poz. 5141 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;