W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu.
Wniosek o rejestrację pojazdu może zostać złożony poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd i Kierowca zamieszczoną pod adresem: https://www.esp.pwpw.pl.
Po otrzymaniu wniosku złożonego drogą elektroniczną, organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic rejestracyjnych.
Możliwość sprawdzenia statusu realizacji sprawy pod adresem https://info-car.pl/new/rejestracja-pojazdu/sprawdz-status-dowodu-rejestracyjnego
Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do wniosku wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula. W przypadku braku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tłumacza przysięgłego dopuszcza się tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego pojazd został sprowadzony.
Tłumaczenie nie dotyczy dowodu rejestracyjnego wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego ale tylko w zakresie oznaczenia kodów zastosowanych w dowodzie.
Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.
Można dokonać czasowej rejestracji pomimo braku dowodu odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim UE i jest rejestrowany po raz pierwszy lub dokumentu potwierdzającego zapłatę lub brak obowiązku zapłaty akcyzy. Dokument ten powinien być złożony przed wydaniem dowodu rejestracyjnego. Rejestracji dokonuje się warunkowo, jeżeli właściciel pojazdu złoży oświadczenie, że w okresie od tej rejestracji do wydania dowodu rejestracyjnego nie nastąpi zmiana w zakresie własności pojazdu. Czasowej rejestracji dokonuje się na okres nieprzekraczający 30 dni z możliwością przedłużenia o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu.
KROK 2
Złóż wniosek i załączniki
elektronicznie lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „A”)
W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Czasowej Rejestracji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się:
Przypominamy, że:
Rodzaj opłaty |
Suma opłat |
samochód |
180,00 zł |
motocykl |
130,00 zł |
Rodzaj opłaty |
Wysokość opłaty |
pełnomocnictwo (jeżeli pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo) |
17,00 zł (opłata skarbowa) |
dowód rejestracyjny |
54,00 zł |
komplet znaków legalizacyjnych |
12,50 zł |
pozwolenie czasowe |
13,50 zł |
tablice rejestracyjne zabytkowe: | |
samochodowe |
100,00 zł |
motocyklowe |
50,00 zł |
Opłaty za rejestrację pojazdu zabytkowego można wnieść:
gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,
za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,
przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 55 1240 1037 1111 0011 0911 1273 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu)
za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem: https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/platnosc-w-urzedzie.html
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu.
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Odwołanie - w terminie 14 dni od otrzymania decyzji - do organu drugiej instancji, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013