Wnioski mieszkańców w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów rozpatrywane są w Oddziale Czasowej Rejestracji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 w dniu przybycia do Wydziału, z zastrzeżeniem (po uprzedniej rezerwacji wizyty na wybraną grupę spraw (Grupa „A”).
Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy osób, które uprzednio zarezerwowały termin wizyty.
Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
potwierdzenie umówionej wizyty w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia.
W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu poprzez pobranie z „automatu biletowego” kolejnego biletu po uprzednim umówieniu wizyty przez Internet.
Wniosek o rejestrację pojazdu marki „SAM” może zostać złożony poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd i Kierowca zamieszczoną pod adresem: https://www.esp.pwpw.pl.
Po otrzymaniu wniosku złożonego drogą elektroniczną, organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic rejestracyjnych.
Możliwość sprawdzenia statusu realizacji sprawy pod aresem https://info-car.pl/new/rejestracja-pojazdu/sprawdz-status-dowodu-rejestracyjnego
W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.
KROK 2
Złóż wniosek i załączniki
elektronicznie lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „A”)
W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Czasowej Rejestracji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się:
Przypominamy, że:
Rodzaj opłaty |
Suma opłat |
samochód |
160,00 zł |
motocykl |
120,00 zł |
motorower |
110,00 zł |
przyczepa |
120,00 zł |
Rodzaj opłaty |
Wysokość opłaty |
pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) |
17,00 zł (opłata skarbowa) |
dowód rejestracyjny |
54,00 zł |
komplet znaków legalizacyjnych |
12,50 zł |
pozwolenie czasowe |
13,50 zł |
tablice rejestracyjne (stałe): | |
samochodowe |
80,00 zł |
motocyklowe |
40,00 zł |
motorowerowe |
30,00 zł |
indywidualne |
1000,00 zł |
Opłaty za rejestrację pojazdu SAM można wnieść:
gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,
za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,
przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 55 1240 1037 1111 0011 0911 1273 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu)
za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem: https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/platnosc-w-urzedzie.html
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013