Udzielanie informacji dot. grobów i cmentarzy wojennych, utrzymania pomników i miejsc pamięci narodowej

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

Udzielanie informacji (telefonicznie, pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej) w zakresie: utrzymania pomników i miejsc pamięci narodowej, grobów i cmentarzy wojennych oraz miejsc pochowania żołnierzy i ofiar wojennych na terenie Łodzi.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Zgłoś uwagi

w Urzędzie, telefonicznie, mailem, pocztą

KROK 2

Czekaj

na informację o sposobie załatwienia sprawy

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku pocztą elektroniczną
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez telefon
  • informacja zwrotna może mieć formę elektroniczną
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Do 30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Komunalnej
Łódź, ul. Piotrkowska 175
Oddział Usług Komunalnych
sekretariat pok. 112
pok. 210

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Gospodarki Komunalnej
      ul. Piotrkowska 175
      90-447 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • pocztą elektroniczną: lckm@uml.lodz.pl, sekretariat.wgk@uml.lodz.pl
  • telefonicznie: +48 (42) 638-49-12
Termin składania dokumentów

Brak

Wymagane dokumenty
  • Zgłoszenie
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • uchwała Nr XIX/353/99 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 22 lipca 1999 r. w sprawie przejęcia przez gminę obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych na terenie Łodzi

  • coroczne porozumienie Wojewody Łódzkiego i Prezydenta Miasta Łodzi w sprawie powierzenia zadań dotyczących utrzymania grobów i cmentarzy wojennych

  • § 49 ust. 1 pkt 8 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Łodzi (załącznik do zarządzenia Nr 637/VIII/19 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 27 lutego 2019 r.)

  • art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.)

  • art. 4 i 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z póżn. zm.)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Gospodarki Komunalnej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;