Pobierz dokument o zameldowaniu z rejestru PESEL

Procedury powiązane
Sprawdź swoje dane w rejestrze PESEL
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Każda osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze PESEL ma prawo do stałego i bezpłatnego wglądu on-line do danych Jej dotyczących. Usługa jest dostępna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej- ePUAP
  2. W celu skorzystania z usługi wymagane jest potwierdzenie tożsamości pytającego za pomocą profilu zaufanego ePUAP.
  3. Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miasta Łodzi. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi.
  4. Wgląd on-line do danych daje możliwość kontroli poprawności i kompletności danych zgromadzonych w Rejestrze PESEL.
    W stosunku do osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych wniosek składa przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.
  5. Sprawdzenia danych dokonuje się w szczególności, w oparciu o posiadane dokumenty.
Informacje uzupełniające

Warunkiem skorzystania z możliwości pobrania dokumentu o zameldowaniu z rejestru PESEL jest posiadanie przez wnioskodawcę profilu zaufanego lub e-dowodu oraz własnego konta na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP, na którą zostanie dostarczony elektroniczny dokument z informacją o adresie zameldowania.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Znajdź odpowiednią procedurę

na stronie ePUAP

KROK 2

Pobierz dokument o zameldowaniu

ze swojej skrzynki na platformie ePUAP

Przydatne informacje
  • odpowiedź uzyskana w wyniku wglądu on-line do danych nie stanowi dokumentu urzędowego.
  • w przypadku stwierdzenia niepoprawnych danych, wnioskodawca składa do Urzędu Miasta Łodzi wniosek w celu usunięcia niezgodności.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Bezzwłocznie

Miejsce załatwienia

Wniosek przesyłany jest bezpośrednio do rejestru PESEL.

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • elektronicznie
    • gov.pl
Termin składania dokumentów

W dowolnym momencie.

Wymagane dokumenty
  • Pobierz dokument o zameldowaniu
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;