Opiniowanie elementów infrastruktury podziemnej przebiegającej przez teren działek drogowych stanowiących przyłącza do prywatnych posesji (w kontekście przebiegu przez działki miejskie)

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

Wnioskodawca lub jego pełnomocnik składa  wniosek o zaopiniowanie projektu planowanej infrastruktury podziemnej przebiegającej przez teren działek drogowych będących we władaniu miasta Łodzi, pod kątem ochrony istniejącej zieleni. W celu uzyskania opinii do wniosku należy załączyć 2 egzemplarze papierowe projektu planowanego przyłącza, wraz z dołączoną inwentaryzacją drzew i krzewów rosnących na działkach miejskich w odległości 5 m od projektowanego przyłącza.

Wnioski przyjmowane są osobiście w kancelarii głównej urzędu, bądź listownie.

Procedura jest wykorzystywana, gdy właściciel prywatnej nieruchomości planuje wykonanie elementów różnorakiej infrastruktury podziemnej (w postaci przyłącza
wod-kan, przyłącza energetycznego, przyłącza teletechnicznego, itp.) przebiegających przez teren działek drogowych będących we władaniu miasta Łodzi. Związana jest z koniecznością zapewnienia należytej ochrony zieleni rosnącej w pasach drogowych, która może potencjalnie kolidować z planowanymi przedsięwzięciami. Z tego względu do wniosku należy podać krótki opis technologii prowadzenia prac (np. wykop otwarty, metodami bezwykopowymi). Uzyskanie opinii nie wymaga opłat skarbowych. Jeden egzemplarz przedłożonej dokumentacji pozostaje w Wydziale Kształtowania Środowiska.

Informacje uzupełniające

W przypadku konieczności wizyty w Wydziale, proszę o umówienie terminu za pośrednictwem poczty elektronicznej: wks@uml.lodz.pl, bądź telefonicznie +48 (42) 272-64-20.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Złóż dokumenty

w Urzędzie, pocztą, mailem lub elektronicznie

KROK 2

Czekaj na opinię

KROK 3

Złóż dokumentację

dokumentację z otrzymaną opinią złóż do Zarządu Dróg i Transportu

Przydatne informacje
  • możliwość przesłania dokumentów pocztą
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
  • opinia może mieć formę elektroniczną
  • sprawa nie wymaga opłat
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Kształtowania Środowiska
Oddział Ochrony Zieleni
ul. Piotrkowska 113
90-430 Łódź

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 272-64-20
Pocztą elektroniczną: wks@uml.lodz.pl

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź,
  • osobiście:
    • Piotrkowska 104, pok. 151
    • Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
  • pocztą elektroniczną:
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie opinii dot. przebiegu podziemnej infrastruktury przez teren działek drogowych
Załączniki - 2 egz.:
  • Projekt/mapa z naniesiona zielenią
  • Inwentaryzacja zieleni w odległości 5 m od planowanego przyłącza
Pozostałe dokumenty
  • Zdjęcia istniejącej zieleni
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna

Brak

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Kształtowania Środowiska

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;