Złożenie sprawozdania o ilości nieczystości ciekłych odebranych od mieszkańców

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

Sprawozdanie winno zawierać:

  1. imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, numer decyzji w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, o ile nie jest zwolniony z obowiązku jej posiadania, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany;
  2. informację, za który kwartał i rok sporządzane jest sprawozdanie;
  3. informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
    1. bytowych,
    2. przemysłowych;
  4. informacje o ilości przekazanych do stacji zlewnej odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
    1. bytowych,
    2. przemysłowych
      – wraz ze wskazaniem nazwy i adresu stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe;
      4a) informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
      - z obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne,
      - spoza obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne
  5. wyjaśnienia dotyczące różnicy między ilością nieczystości ciekłych odebranych z obszaru gminy a ilością tych nieczystości przekazanych do stacji zlewnych, jeżeli występuje taka różnica;
  6. informacje o liczbie właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe, wraz z wykazem adresów tych nieruchomości;
  7. datę sporządzenia sprawozdania;
  8. podpis prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych lub podpis osoby upoważnionej do występowania w jego imieniu na podstawie pełnomocnictwa.

Do sprawozdania należy załączyć wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zostały zawarte umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.

Informacje uzupełniające

W chwili obecnej nie ma urzędowego wzoru sprawozdania. Dotychczasowy przepis ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczący wzorów sprawozdań o odebranych nieczystościach ciekłych został uchylony. Dlatego sprawozdania, dopóki nie ma ich urzędowego wzoru, powinny zostać sporządzone wg elementów wymienionych w zakładce „Sposób załatwienia sprawy” oraz opracowane wg samodzielnej koncepcji raportu danych, np. poprzez modyfikację dotychczasowych wzorów sprawozdań.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Złóż sprawozdanie

elektronicznie, w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia sprawozdania online
  • możliwość przesłania sprawozdania pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie.

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddział Gospodarki Odpadami
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
sekretariat pok. 112
pok. 216

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty
Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) 17,00 zł

Wymienione opłaty skarbowe należy wpłacać na konto: Urząd Miasta Łodzi – Wydział Gospodarki Komunalnej:

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Gospodarki Komunalnej
      Piotrkowska 175
      90-447 Łódź
  • osobiście:
    • Politechniki 32
    • Krzemieniecka 2B
    • Piotrkowska 104
    • Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
    • Piłsudskiego 100
    • Sienkiewicza 3
    • Zachodnia 47
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie.

Wymagane dokumenty
Do złożenia:
  • Sprawozdanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
  • Pełnomocnictwo (przygotowane zgodnie z art. 33 KPA), jeżeli strona działa przez pełnomocnika
Do wglądu:
  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • art. 9o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519)
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Gospodarki Komunalnej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;