Zastrzeżenia numeru PESEL możesz dokonać samodzielnie przez internet (musisz posiadać profil zaufany lub e-dowód):
Zastrzeż Pesel lub cofnij zastrzeżenie
Wniosek możesz też złożyć osobiście w dowolnym organie gminy. W przypadku, kiedy nie możesz osobiście złożyć wniosku o zastrzeżenie numeru PESEL z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, możesz zrobić to przez pełnomocnika. Pełnomocnik musi posiadać pisemne pełnomocnictwo do zastrzeżenia numeru PESEL w Twoim imieniu.
W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych albo posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek o zastrzeżenie numeru PESEL albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL składa opiekun prawny lub kurator.
W każdej chwili możesz cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL.
Pamiętaj pełnomocnik nie będzie mógł cofnąć zastrzeżenia numeru PESEL w Twoim imieniu.
Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie.
Od ręki.
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44.
Przyjmowanie wniosków papierowych - wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty: https://wizyty.uml.lodz.pl/ (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę, ilość osób oraz wolny termin i godzinę).
Zastrzeżenie numeru PESEL jest bezpłatne.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłat |
Skarbowa za pełnomocnictwo | 17 zł |
W przypadku zastrzeżenia numeru PESEL przez pełnomocnika opłacie skarbowej w wysokości 17 złotych podlega złożenie pełnomocnictwa . Jeśli pełnomocnikiem są rodzice, dzieci , dziadkowie, rodzeństwo lub małżonek złożenie pełnomocnictwa jest bezpłatne.
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 z dopiskiem "opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia” i ”za złożony dokument pełnomocnictwa” (jeśli wnioskodawcę reprezentuje pełnomocnik).
Wpłat można dokonać przelewem (także internetowym), osobiście w każdym Urzędzie Pocztowym, w dowolnym banku oraz bez opłat manipulacyjnych we wszystkich oddziałach Banku Pekao S.A., a także w opłatomatach Banku Pekao S.A., znajdujących się w budynkach Urzędu Miasta Łodzi przy ul. Zachodniej 47, ul. Smugowa 26a i 30/32, ul. Piotrkowskiej 110, al. Piłsudskiego 100, ul. Sienkiewicza 5.
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Brak
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013