Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 5
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Przyjęcie dziecka do żłobka

Nabór dziecka do żłobka dotyczy rodziców/opiekunów prawnych pracujących lub/i uczących się w trybie dziennym.

Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162 z późn. zm.) i jej rozpoczęcie wymaga uprzedniego wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem żłobka lub klubu dziecięcego z rejestru odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl).

Wydanie opinii o spełnieniu wymagań sanitarno-lokalowych przez klub dziecięcy

Pozytywna opinia o spełnieniu wymagań sanitarno-lokalowych jest wymagana dla złożenia wniosku o wpis klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Zgłoszenie dziennego opiekuna

Rozpoczęcie świadczenia usług w zakresie opieki nad dziećmi przez dziennego opiekuna wymaga uprzedniego zgłoszenia opiekuna do wykazu dziennych opiekunów.

Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem dziennego opiekuna z wykazu dziennych opiekunów odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl)

Zmiana danych lub informacji zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych

Podmioty prowadzące placówki opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech obowiązane są zgłaszać zmiany danych objętych rejestrem.

Wszystkie czynności związane ze zmianami danych dot. żłobka lub klubu dziecięcego w rejestrze odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl)