Sprawdź swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych

Skrócony opis procedury

Każdy obywatel, którego dane przetwarzane są w Rejestrze Dowodów Osobistych, może samodzielnie skontrolować ich poprawność, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości ma prawo złożenia wniosku o ich skorygowanie.

Aby sprawdzić swoje dane osobowe zawarte w Rejestrze Dowodów Osobistych musisz posiadać Profil zaufany.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Sprawdź swoje dane w Rejestrze

  • Krok 2

    Złóż wniosek o usunięcie niezgodności

    w przypadku wykrycia błędu

Przydatne informacje

  • wniosek dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej
  • oprócz wniosku nie trzeba składać żadnych innych dokumentów
  • wizyta w urzędzie w celu złożenia wniosku o usunięcie niezgodności wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Każda osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych ma prawo do stałego i bezpłatnego wglądu on-line do danych Jej dotyczących. Usługa jest dostępna na platformie e-usług Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
  2. W celu skorzystania z usługi wymagane jest potwierdzenie tożsamości pytającego za pomocą profilu zaufanego ePUAP.
  3. Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miasta Łodzi. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi.
  4. Wgląd on-line do danych daje możliwość kontroli poprawności i kompletności danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych.

Informacje uzupełniające

  1. Odpowiedź uzyskana w wyniku wglądu on-line do danych nie stanowi dokumentu urzędowego.
  2. W przypadku stwierdzenia niepoprawnych danych, wniosek o usuniecie niezgodności, w formie pisemnej, można złożyć do dowolnego organu gminy.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Niezwłocznie

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności

  • 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
  • 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
  • 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wniosek o usunięcie niezgodności w postaci papierowej można złożyć w jednej z lokalizacji Oddziału Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji po uprzednim internetowym zarezerwowaniu wizyty: wizyty.uml.lodz.pl (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę oraz wolny termin i godzinę) a także bez jej zarezerwowania:

  • ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
  • al. Piłsudskiego 100, parter, sala obsługi
  • ul. Krzemieniecka 2B

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

W przypadku wniosku o usunięcie niezgodności:

  • osobiście:
     
    • ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
    • al. Piłsudskiego 100, parter, sala obsługi
    • ul. Krzemieniecka 2B
  • elektronicznie:
     
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

Brak

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [41.52 KB, .DOCX] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji