Skrócony opis procedury
Każdy obywatel, którego dane przetwarzane są w Rejestrze Dowodów Osobistych, może samodzielnie skontrolować ich poprawność, a w przypadku wykrycia nieprawidłowości ma prawo złożenia wniosku o ich skorygowanie.
Aby sprawdzić swoje dane osobowe zawarte w Rejestrze Dowodów Osobistych musisz posiadać Profil zaufany.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Sprawdź swoje dane w Rejestrze
- Krok 2
Złóż wniosek o usunięcie niezgodności
w przypadku wykrycia błędu
Przydatne informacje
- wniosek dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej
- oprócz wniosku nie trzeba składać żadnych innych dokumentów
- wizyta w urzędzie w celu złożenia wniosku o usunięcie niezgodności wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Każda osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych ma prawo do stałego i bezpłatnego wglądu on-line do danych Jej dotyczących. Usługa jest dostępna na platformie e-usług Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
- W celu skorzystania z usługi wymagane jest potwierdzenie tożsamości pytającego za pomocą profilu zaufanego ePUAP.
- Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miasta Łodzi. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi.
- Wgląd on-line do danych daje możliwość kontroli poprawności i kompletności danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
Informacje uzupełniające
- Odpowiedź uzyskana w wyniku wglądu on-line do danych nie stanowi dokumentu urzędowego.
- W przypadku stwierdzenia niepoprawnych danych, wniosek o usuniecie niezgodności, w formie pisemnej, można złożyć do dowolnego organu gminy.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności
- 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
- 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wniosek o usunięcie niezgodności w postaci papierowej można złożyć w jednej z lokalizacji Oddziału Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji po uprzednim internetowym zarezerwowaniu wizyty: wizyty.uml.lodz.pl (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę oraz wolny termin i godzinę) a także bez jej zarezerwowania:
- ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
- al. Piłsudskiego 100, parter, sala obsługi
- ul. Krzemieniecka 2B
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
W przypadku wniosku o usunięcie niezgodności:
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
- al. Piłsudskiego 100, parter, sala obsługi
- ul. Krzemieniecka 2B
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
Brak
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Tryb odwoławczy
Brak
na stronie internetowej