Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów - w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję albo podmiotu trzeciego, za jego zgodą.
O tym czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
Petycje mogą być wnoszone w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Wymogi formalne
Petycje powinny zawierać oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję oraz wskazanie miejsca zamieszkania bądź siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji.
Petycje niezawierające oznaczenia podmiotu oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.
Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję.
Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu trzeciego - w przypadku gdy petycja jest składana w interesie podmiotu trzeciego.
Odwzorowanie cyfrowe petycji wpływających do Urzędu Miasta Łodzi wraz z informacją o dacie ich złożenia oraz – w przypadku wyrażenia zgody na umieszczenie danych – imienia i nazwiska albo nazwy podmiotu wnoszącego petycje, zamieszczane jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi.
3 miesiące
Petycje powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później, niż w ciągu trzech miesięcy od dnia złożenia. Jeżeli w ciągu miesiąca od otrzymania petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, organ może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji (petycja wielokrotna).
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji we wskazanym terminie, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o kolejne 3 miesiące.
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
Oddział ds. Skarg
90-440 Łódź, ul. Piotrkowska 153
pok. 208, 209, 217
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Brak
Postępowanie jednoinstancyjne
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013