Po upływie 5 lat nabycia go od Gminy
Pierwotny właściciel lokalu, który zachował prawo własności do lokalu, po upływie 5 lat od daty nabycia go od Gminy, powinien złożyć wniosek, w celu uzyskania zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej.
Przed upływem 5 lat od daty nabycia go od Gminy
Pierwotny albo wtórny właściciel lokalu (który nabył lokal, od pierwotnego właściciela) powinien złożyć wniosek, w celu uzyskania zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej.
Wniosek można złożyć:
osobiście,
przez pełnomocnika (należy dołączyć pełnomocnictwo),
za pośrednictwem operatora pocztowego,
elektronicznie przez platformę ePUAP.
Odbiór zgody/duplikatu następuje zgodnie ze wskazaniem we wniosku:
osobiście,
za pośrednictwem operatora pocztowego
Możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu wizyty.
Zgodę na wykreślenie hipoteki należy we własnym zakresie dostarczyć do Sądu Rejonowego dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi XVI Wydziału Ksiąg Wieczystych, Łódź ul. Pomorska 21.
60 dni od daty złożenia kompletnego wniosku do Urzędu. Wnioski rozpoznawane są w kolejności wpływu.
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Rozliczeń Udziałów we Wspólnotach Mieszkaniowych
II piętro, pokój 249
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umówienie wizyty pod nr telefonu: +48 (42) 638-53-57, +48 (42) 638-42-52, +48 (42) 638-44-75
Skarbowa:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Za wydanie duplikatu | 5,00 zł. |
Za pełnomocnictwo (w przypadku, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo opłata nie dotyczy) | 17,00 zł. |
Nr konta bankowego do wniesienia opłaty skarbowej 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073.
Nr konta bankowego do innych opłat: brak.
W ciągu całego roku
Brak
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013