Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 4
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny

Zezwolenie wydawane jest w drodze decyzji administracyjnej, na pisemny wniosek organizatora imprezy przez organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza.

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć na co najmniej 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy do oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta.

Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia na odbycie imprezy wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.

Wyznaczanie ogólnodostępnego miejsca dla osób niepełnosprawnych

Procedura dotycząca wyznaczania ogólnodostępnego miejsca dla osoby niepełnosprawnej dotyczy każdej osoby, która uzna iż w lokalizacji o którą wnioskuje, brakuje takiego miejsca lub jest ich zbyt mało w odniesieniu do realnych potrzeb mieszkańców.

Zasady uzgadniania lokalizacji i regulowania stanów prawnych urządzeń infrastruktury technicznej, zlokalizowanych na nieruchomościach stanowiących własność Miasta Łodzi i Skarbu Państwa, z wyłączeniem dróg, będących we władaniu Zarządu Dróg i Transportu

Procedura służy uzgodnieniu lokalizacji i uregulowaniu prawa do dysponowania nieruchomością Miasta lub Skarbu Państwa (z wyłączeniem dróg będących we władaniu Zarządu Dróg i Transportu) na cele budowlane, w związku z planowaną budową, modernizacją lub likwidacją sieci infrastruktury technicznej służącej do doprowadzania lub odprowadzania płynów, pary, gazu, energii elektrycznej lub innej podobnej sieci.

Zatwierdzanie organizacji ruchu na drogach publicznych

Obowiązek stosowania się do niniejszej procedury spoczywa na każdym podmiocie, który przygotowuje zmianę w organizacji ruchu w obrębie dróg publicznych i wewnętrznych wynikającą z np.:

  • zmiany zagospodarowania drogi,
  • zmiany oznakowania w związku ze zmianą geometrii drogi czy sposobu korzystania z drogi,
  • nowego sposobu obsługi komunikacyjnej obiektów przyległych do drogi,
  • zmiany potrzeb lokalnych społeczności itp.