Skrócony opis procedury
Wypis z rejestru lokali wydawany jest właścicielowi bądź osobie legitymującej się pełnomocnictwem od właściciela lub jeśli wykaże interes prawny. Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek (formularz EGiB)
- Krok 2
Wnieś opłatę
podstawą do opłaty jest wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty
- Krok 3
Odbierz dokumenty
w urzędzie (postać papierowa), pocztą lub elektronicznie
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- dokumenty można odebrać drogą elektroniczną
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Należy złożyć wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (formularz EGiB)
Wniosek może złożyć właściciel, osoba legitymująca się pełnomocnictwem od właściciela lub osoba, która wykaże interes prawny w dostępie do danych podmiotowych:- osobiście w Sali Obsługi Klienta – parter,
- osobiście w Biurze podawczym – parter,
- wysłać na adres ePUAP,
- poprzez Portal Interesanta (i.Wniosek)
- wysłać tradycyjną pocztą na adres Łódzkiego Ośrodka Geodezji, ul. Traugutta 21/23, 90-113 Łódź
- Pracownik załatwiający sprawę sprawdza wniosek pod względem formalno - prawnym (ewentualnie wzywa do usunięcia braków).
- Jeśli wniosek jest kompletny zostaje wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty.
- Przygotowanie dokumentów następuje po uiszczeniu opłaty.
- Brak wniesienia opłaty w terminie określonym w Dokumencie Obliczenia Opłaty skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpoznania.
- Odbiór dokumentów następuje:
- w sposób osobisty,
- wysyłka pod wskazany adres,
- w przypadku wypisu z rejestru gruntów w postaci elektronicznej udostępnienie następuje na wskazaną skrytkę ePUAP lub za pośrednictwem Portalu Interesanta (i.Wniosek).
Informacje uzupełniające
- Wypisy wydawane są na bieżąco, w godzinach pracy kasy, bądź po wniesieniu opłaty w banku, pod warunkiem, że właściciel zgłaszał na bieżąco wszystkie zmiany danych objętych ewidencjami, tzn.: zmiana nazwiska, adresu, itp.
- Wypisy z rejestru lokali, w treści których zawarte są tylko dane przedmiotowe może uzyskać każdy zainteresowany, po wniesieniu stosownej opłaty.
- Zainteresowani zamieszkali poza Łodzią mogą otrzymać wypis za pośrednictwem poczty po wypełnieniu stosownego wniosku i wniesieniu opłaty.
Wniosek o wydanie wypisu z rejestru lokali złożony przez Pełnomocnika w obrocie nieruchomościami będzie zrealizowany po:
- przedłożeniu umowy, z której będzie wynikało jaki zakres czynności może podejmować, ewentualnie do umowy winien załączyć stosowne pełnomocnictwo klienta,
- jeżeli umowę pośrednictwa podpisała inna osoba niż prowadząca biuro a więc inna niż prowadząca działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa, to do umowy winno zostać załączone pełnomocnictwo upoważniające do zawarcia z klientem umowy w imieniu prowadzącego działalność gospodarczą.
Należy przyjąć, że prawidłowo umocowany pośrednik wykaże kwestie wskazane powyżej, udzieli pełnomocnictwa swojemu pracownikowi lub współpracownikowi do pobrania lub wglądu do dokumentów, zgodnie z art. 181a Ustawy o gospodarce nieruchomościami, przy czym pełnomocnictwo to powinno być szczególne i za każdym razem taki pracownik winien przedłożyć umowę pośrednictwa oraz dokumenty wskazane powyżej.
Złożenie dokumentu pełnomocnictwa wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty skarbowej.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie w godzinach pracy kasy, poprzez pocztę termin zależny jest od czasu dostarczenia wniosku, przesłania Dokumentu Obliczenia Opłaty, dokonania wpłaty sporządzenia wypisu i przygotowania wysyłki.
Miejsce załatwienia
Łódzki Ośrodek Geodezji
Dział Ewidencji Gruntów i Budynków
Zespół udostępniania danych ewidencyjnych
90-113 Łódź, ul. Traugutta 21/23
Sala Obsługi Klienta – parter
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Wydanie wypisu z rejestru lokali za jednostkę rejestrową lokali w postaci dokumentu drukowanego | 30 zł |
Wydanie wypisu z kartoteki lokali za pozycję kartoteki lokali w postaci dokumentu drukowanego | 20 zł |
Wydanie wypisu z rejestru lokali za jednostkę rejestrową lokali w postaci dokumentu elektronicznego | 25 zł |
Wydanie wypisu z kartoteki lokali za pozycję kartoteki lokali w postaci dokumentu elektronicznego | 15 zł |
Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz.1752 ze zm.)
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Opłata za pełnomocnictwo (za wyjątkiem zwolnień, o których mowa w załączniku część IV do ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz.2111) – (opłaty tej nie wnosi się m. in. w przypadku pełnomocnictwa poświadczonego notarialnie, pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu). | 17 zł |
Opłaty można dokonywać:
poprzez przelew na konto bankowe nr:
Bank Pekao S.A 58 1240 1037 1111 0011 0911 3062
w kasie Łódzkiego Ośrodka Geodezji
kasa czynna w godzinach:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 8.00 – 15.30
- wtorek: 9.00-16.30
w ostatnim dniu miesiąca:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 8.00-14.30
- wtorek: 9.00–15.30
Płatności można dokonywać gotówką, kartą płatniczą lub Blikiem.
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Łódzki Ośrodek Geodezji
ul. Traugutta 21/23
90-113 Łódź
- Łódzki Ośrodek Geodezji
- osobiście
- ul. Traugutta 21/23, Sala Obsługi Klienta i Biuro podawcze – parter
- elektronicznie
- ePUAP
- Portal Interesanta (i.Wniosek)
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego - (formularz EGiB):
W przypadku korzystania z platformy elektronicznej (ePUAP) należy załączyć wymagany formularz EGiB.
W przypadku korzystania z Portalu Interesanta (i.Wniosek) obowiązuje formularz elektroniczny (i.Wniosek).
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz.1752 ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1390 ze zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz.2111)
Tryb odwoławczy
Brak
elektronicznie, w urzędzie lub pocztą