Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 8
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Konkursy ofert dla organizacji pozarządowych w dziedzinie sportu

Procedura dotyczy organizacji pozarządowych, które biorą udział w otwartych konkursach ofert ogłaszanych przez Prezydenta Miasta Łodzi na zadania: z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej oraz przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym dotyczące zapewnienia dodatkowych, zorganizowanych form spędzania czasu wolnego dzieciom i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Organizacje składają oferty, które są rozpatrywane przez komisje konkursowe. Wyniki  konkursów ofert są akceptowane przez Prezydenta Łodzi. Następnie podpisywane są z organizacjami umowy na realizację zadań i przekazywane przyznane środki finansowe.

Likwidacja i wykreślenie uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego nieprowadzącego działalności gospodarczej z ewidencji Prezydenta Miasta Łodzi

Procedura dotyczy uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych nie prowadzących działalności gospodarczej zarejestrowanych w ewidencji Prezydenta Miasta Łodzi , które chcą zakończyć swoją działalność.  W tym celu zarząd klubu zwołuje ostatnie walne zebranie w celu podjęcia decyzji m.in. o rozwiązaniu klubu i wyborze likwidatora. Likwidator klubu składa do urzędu wniosek o wpis do ewidencji danych likwidatora. Urząd wydaje decyzję ws. wpisu likwidatora. Po wykonaniu wszystkich czynności likwidacyjnych  likwidator składa do urzędu wniosek o wykreślenie klubu z ewidencji, które dokonuje się na podstawie decyzji administracyjnej.

Nagrody sportowe Prezydenta Miasta Łodzi

Procedura dotyczy zawodników i trenerów, którzy osiągnęli wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym, osiągnięte w klubie sportowym lub organizacji sportowej z siedzibą w Łodzi, a w przypadku zawodnika niezrzeszonego w okresie zamieszkiwania w Łodzi. Nagrody przyznawane są na wniosek złożony przez zainteresowaną stronę. Po rozpatrzeniu wniosków Prezydent Miasta Łodzi wydaje decyzje o przyznaniu lub odmowie przyznania nagród. Płatnikiem przyznanych nagród jest miasto Łódź.

Przyjmowanie wniosków w sprawie podjęcia działań nadzorczych dotyczących działalności klubów i związków sportowych z siedzibą w Łodzi

Procedura dotyczy kontroli działalności klubów i związków sportowych z siedzibą w Łodzi w ramach nadzoru sprawowanego przez Prezydenta Łodzi wyłącznie w zakresie zgodności ich działania z przepisami prawa i postanowieniami statutów klubów i związków. Prezydent Miasta Łodzi podejmuje działania nadzorcze  z urzędu lub na wniosek złożony przez zainteresowaną stronę. W przypadku gdy przeprowadzona w ramach nadzoru kontrola potwierdzi naruszenia przepisów prawa lub postanowień statutu przez klub/związek sportowy Prezydent Miasta Łodzi może zastosować przewidziane prawem środki nadzorcze wobec tych organizacji.

Stypendia sportowe Prezydenta Miasta Łodzi

Procedura dotyczy zawodników, którzy osiągnęli wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym, osiągnięte w klubie sportowym lub organizacji sportowej z siedzibą w Łodzi, a w przypadku zawodnika niezrzeszonego w okresie zamieszkiwania w Łodzi. Stypendia sportowe przyznawane są na wniosek złożony przez uprawniony podmiot. Po rozpatrzeniu wniosków Prezydent Miasta Łodzi wydaje decyzje o przyznaniu lub odmowie przyznania stypendiów. Płatnikiem przyznanych stypendiów jest miasto Łódź.

Wydawanie zaświadczeń z ewidencji klubów sportowych Prezydenta Miasta Łodzi

Zaświadczenie zawiera dane wpisane do ewidencji takie jak: nazwa klubu, numer w ewidencji, data wpisu do ewidencji, adres siedziby, skład zarządu i komisji rewizyjnej, dane osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych, data uchwalenia statutu i cele statutowe.

Zaświadczenie klub może wykorzystać np. na potrzeby udziału w konkursie ofert lub przetargu na zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu, do założenia konta bankowego, do wynajmu lub wydzierżawienia obiektu na cele statutowe klubu.

Osoba fizyczna lub osoba prawna nie będąca klubem wpisanym do ewidencji, może ubiegać się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny.

Założenie uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego nieprowadzącego działalności gospodarczej i rejestracja w ewidencji Prezydenta Miasta Łodzi

Procedura dotyczy nowych klubów założonych w formie stowarzyszenia z osobowością prawną bez działalności gospodarczej. Założyciele klubu podejmują na zebraniu uchwały dotyczące nazwy klubu, statutu, wyboru władz lub Komitetu Założycielskiego oraz adresu siedziby. Przedstawiciele klubu składają do urzędu wniosek o wpis klubu do ewidencji wraz z wymaganymi załącznikami. Wpis do ewidencji dokonuje się na podstawie decyzji administracyjnej.

Zmiana danych uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego nieprowadzącego działalności gospodarczej i wpis do ewidencji Prezydenta Miasta Łodzi

Procedura dotyczy klubów sportowych z osobowością prawną, które już zarejestrowały się w ewidencji oraz mają organy władzy a chcą zmienić dane dotyczące np. statutu, nazwy klubu, adresu siedziby, składu zarządu, komisji rewizyjnej i danych osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych klubu. W celu zalegalizowania nowych danych zarząd klubu składa do urzędu wniosek o wpis zmiany danych wraz z wymaganymi załącznikami. Wpis zmiany danych dokonuje się na podstawie decyzji administracyjnej.