Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 14
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Informacja o organizacjach pozarządowych

Udzielanie informacji o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Miasta Łodzi.

Informacje udzielane są każdemu, kto wyrazi potrzebę uzyskania takiej informacji.

Konkursy ofert dla organizacji pozarządowych w dziedzinie sportu

Procedura dotyczy organizacji pozarządowych, które biorą udział w otwartych konkursach ofert ogłaszanych przez Prezydenta Miasta Łodzi na zadania: z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej oraz przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym dotyczące zapewnienia dodatkowych, zorganizowanych form spędzania czasu wolnego dzieciom i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Organizacje składają oferty, które są rozpatrywane przez komisje konkursowe. Wyniki  konkursów ofert są akceptowane przez Prezydenta Łodzi. Następnie podpisywane są z organizacjami umowy na realizację zadań i przekazywane przyznane środki finansowe.

Likwidacja i wykreślenie uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego nieprowadzącego działalności gospodarczej z ewidencji Prezydenta Miasta Łodzi

Procedura dotyczy uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych nie prowadzących działalności gospodarczej zarejestrowanych w ewidencji Prezydenta Miasta Łodzi , które chcą zakończyć swoją działalność.  W tym celu zarząd klubu zwołuje ostatnie walne zebranie w celu podjęcia decyzji m.in. o rozwiązaniu klubu i wyborze likwidatora. Likwidator klubu składa do urzędu wniosek o wpis do ewidencji danych likwidatora. Urząd wydaje decyzję ws. wpisu likwidatora. Po wykonaniu wszystkich czynności likwidacyjnych  likwidator składa do urzędu wniosek o wykreślenie klubu z ewidencji, które dokonuje się na podstawie decyzji administracyjnej.

Przyjmowanie wniosków w sprawie podjęcia działań nadzorczych dotyczących działalności klubów i związków sportowych z siedzibą w Łodzi

Procedura dotyczy kontroli działalności klubów i związków sportowych z siedzibą w Łodzi w ramach nadzoru sprawowanego przez Prezydenta Łodzi wyłącznie w zakresie zgodności ich działania z przepisami prawa i postanowieniami statutów klubów i związków. Prezydent Miasta Łodzi podejmuje działania nadzorcze  z urzędu lub na wniosek złożony przez zainteresowaną stronę. W przypadku gdy przeprowadzona w ramach nadzoru kontrola potwierdzi naruszenia przepisów prawa lub postanowień statutu przez klub/związek sportowy Prezydent Miasta Łodzi może zastosować przewidziane prawem środki nadzorcze wobec tych organizacji.

Rozwiązanie i likwidacja stowarzyszenia zwykłego

Jeżeli członkowie stowarzyszenia chcą je rozwiązać z powodu np. osiągnięcia swojego celu, braku woli członków do kontynuowania działalności lub wyczerpania środków finansowych, należy przeprowadzić czynności zmierzające do rozwiązania stowarzyszenia (etap I) oraz likwidacji stowarzyszenia (etap II).

Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Procedura dotyczy wpisu stowarzyszenia zwykłego do ewidencji stowarzyszeń zwykłych prowadzonej przez Prezydenta Miasta Łodzi. Wpis dokonywany jest na podstawie prawidłowo wypełnionego i podpisanego wniosku wraz z wymaganymi dokumentami. Wniosek powinien być podpisany i złożony przez Przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenia zwykłe albo Zarząd (w zależności od tego jaki organ władz zostanie wybrany przez stowarzyszenie zwykłe).

Wpis zmian do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Procedura dotyczy wpisu zmian w ewidencji stowarzyszeń zwykłych prowadzonej przez Prezydenta Miasta Łodzi. Wpis dokonywany jest na podstawie prawidłowo wypełnionego i podpisanego wniosku wraz z wymaganymi dokumentami. Wniosek powinien być podpisany i złożony przez Przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenia zwykłe albo Zarząd (w zależności od tego jaki organ władz funkcjonuje w stowarzyszeniu zwykłym). Wniosek należy złożyć w przypadku każdej zmiany, która ma wpływ na zapisy zamieszczone w ewidencji.

Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

Każdy ma prawo otrzymać zaświadczenie z ewidencji.

Wydawanie zaświadczeń z ewidencji klubów sportowych Prezydenta Miasta Łodzi

Zaświadczenie zawiera dane wpisane do ewidencji takie jak: nazwa klubu, numer w ewidencji, data wpisu do ewidencji, adres siedziby, skład zarządu i komisji rewizyjnej, dane osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych, data uchwalenia statutu i cele statutowe.

Zaświadczenie klub może wykorzystać np. na potrzeby udziału w konkursie ofert lub przetargu na zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu, do założenia konta bankowego, do wynajmu lub wydzierżawienia obiektu na cele statutowe klubu.

Osoba fizyczna lub osoba prawna nie będąca klubem wpisanym do ewidencji, może ubiegać się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny.

Wynajem lokali na rzecz organizacji pozarządowych

Najem lokali użytkowych na rzecz organizacji pozarządowych celem realizacji nieodpłatnej działalności statutowej lub działalności statutowej i na części lokalu, do 35% powierzchni, działalności gospodarczej, z której cały zysk będzie przeznaczony na działalność statutową, wpisującą się w miejskie polityki sektorowe, przyjęte uchwałami Rady Miejskiej w Łodzi.

Wystąpienie z obywatelską inicjatywą uchwałodawczą

Inicjatywa obywatelska może dotyczyć sprawy pozostającej w zakresie właściwości rady gminy

Założenie uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego nieprowadzącego działalności gospodarczej i rejestracja w ewidencji Prezydenta Miasta Łodzi

Procedura dotyczy nowych klubów założonych w formie stowarzyszenia z osobowością prawną bez działalności gospodarczej. Założyciele klubu podejmują na zebraniu uchwały dotyczące nazwy klubu, statutu, wyboru władz lub Komitetu Założycielskiego oraz adresu siedziby. Przedstawiciele klubu składają do urzędu wniosek o wpis klubu do ewidencji wraz z wymaganymi załącznikami. Wpis do ewidencji dokonuje się na podstawie decyzji administracyjnej.

Zgłoszenie powstania terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia

Procedura dotyczy utworzenie terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia nieposiadającej osobowości prawnej. Zarząd tej jednostki terenowej stowarzyszenia jest zobowiązany do zgłoszenia jej do właściwego organu nadzoru w ciągu 14 dni od daty powstania jednostki.

Zmiana danych uczniowskiego klubu sportowego lub klubu sportowego nieprowadzącego działalności gospodarczej i wpis do ewidencji Prezydenta Miasta Łodzi

Procedura dotyczy klubów sportowych z osobowością prawną, które już zarejestrowały się w ewidencji oraz mają organy władzy a chcą zmienić dane dotyczące np. statutu, nazwy klubu, adresu siedziby, składu zarządu, komisji rewizyjnej i danych osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych klubu. W celu zalegalizowania nowych danych zarząd klubu składa do urzędu wniosek o wpis zmiany danych wraz z wymaganymi załącznikami. Wpis zmiany danych dokonuje się na podstawie decyzji administracyjnej.