Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 5
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Informacja potwierdzająca nadanie lub zmianę numeru porządkowego lub nazwy ulicy

Wniosek składa osoba chcąca uzyskać pisemne potwierdzenie nadania, zmiany numeru porządkowego (adresu) albo nazwy ulicy. Za wydanie takiej informacji pobierana jest odpłata skarbowa w wysokości – 17 zł.

Nadanie nazwy ulicy

Z wnioskiem o nadanie nazwy dla drogi wewnętrznej (stanowiącej własność prywatną) występuje jej właściciel albo wszyscy współwłaściciele, jeżeli uznają to za zasadne. W przypadku dróg publicznych, którym nie nadano dotychczas nazwy, taki wniosek wszczyna procedurę nadania jej nazwy. Jednakże to Rada Miejska w Łodzi decyduje ostatecznie o potrzebie nadania takiej drodze nazwy. Wnioskodawca może zaproponować nową nazwę. Nazwa ta nie może występować już na terenie miasta Łodzi.

Nadanie numeru porządkowego dla budynku

Wniosek składa osoba chcąca uzyskać nadanie numeru porządkowego (adresu) dla budynku.

Wydanie kserokopii zawiadomienia ustalającego lub zmieniającego numer porządkowy

Wniosek o wydanie kserokopii zawiadomienia składa osoba, która otrzymała w przeszłości takie zawiadomienia ale potrzebuje jego kopię.

Wypis z rejestru budynków

Wypis z rejestru budynków wydawany jest właścicielowi bądź osobie legitymującej się pełnomocnictwem od właściciela, lub jeśli wykaże interes prawny. Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne