Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 11
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Potwierdzanie, przedłużanie lub unieważnianie profilu zaufanego

Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej. Wykorzystywany jest jako metoda potwierdzania tożsamości w tym podpisywania podań na platformie ePUAP. Osoba wnioskująca o potwierdzenie profilu zaufanego musi zarejestrować własne konto na stronie pz.gov.pl

Przyjmowanie i przechowywanie rzeczy przez Biuro Rzeczy Znalezionych

Przedmiotem działalności Biura Rzeczy Znalezionych jest:

  1. prowadzenie postępowania w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy;
  2. przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych;
  3. poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
  4. udzielanie wyjaśnień dotyczących prowadzonych postępowań;
  5. zamieszczanie ogłoszeń w sprawie rzeczy znalezionych w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń;
  6. wydawanie rzeczy znalezionych osobom uprawnionym (właścicielowi lub znalazcy);
  7. likwidacja niepodjętych depozytów.
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji

Petycje mogą być składane przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów - w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję albo podmiotu trzeciego, za jego zgodą. Petycje mogą być wnoszone w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. O tym czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie Miasta Łodzi

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie (papierowo), pocztą elektroniczną, za pomocą e-PUAP, a także ustnie do protokołu. Nie mogą być wnoszone telefonicznie.

Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących spotkania z Prezydentem i Wiceprezydentami Miasta Łodzi oraz Sekretarzem i Skarbnikiem Miasta

Zgłoszenia dotyczące spotkań z władzami Miasta mogą być wnoszone papierowo, online, telefonicznie, osobiście. Konieczne jest podanie danych osobowych, adresu, nr telefonu oraz tematu spotkania. Zgłoszenia podlegają weryfikacji pod względem kompetencji, problematyki, podejmowanych działań przez komórki organizacyjne UMŁ bądź miejskie jednostki organizacyjne oraz drogi służbowej umożliwiającej załatwienie danej sprawy.

Udostępnianie oraz wydawanie uwierzytelnionych kserokopii dokumentów osobom spoza urzędu

Uwierzytelnione kserokopie dokumentów przechowywanych w archiwum wydawane są osobom fizycznym, zstępnym lub pełnomocnikom tych osób lub osobom prawnym, po uzasadnieniu i udokumentowaniu ważnym interesem strony.

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatna mediacja skierowane są do osób uprawnionych, które nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osób fizycznych  prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniających innych osób w ciągu ostatniego roku.

Wydawanie dokumentów do celów emerytalno-rentowych ze zlikwidowanych zakładów pracy

Kopie dokumentacji osobowej i płacowej wydawane są: byłym pracownikom zlikwidowanych przedsiębiorstw, których założycielem był Prezydent Miasta, pełnomocnikom oraz zstępnym tych osób lub dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Wydawanie identyfikatorów typu M, S, T, R upoważniających do wjazdu na ul. Piotrkowską na odcinku od pl. Wolności do al. Mickiewicza / al. Piłsudskiego

W celu otrzymania identyfikatora typu M, S, T, R, upoważniającego do wjazdu na ul. Piotrkowską, należy się zgłosić do Łódzkiego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami (Piotrkowska 110, wejście od al. Schillera) wraz z wymaganymi dokumentami.

Wydawanie Łódzkiej Karty Dużej Rodziny

Posiadanie Łódzkiej Karty Dużej Rodziny ułatwia dostęp do dóbr kultury, sportu, rekreacji oraz do usług i towarów oferowanych przez jednostki i instytucje Miasta Łódź i inne podmioty.

Karta wydawana jest rodzinom mieszkającym pod wspólnym adresem w Łodzi, w których rodzice/opiekunowie prawni rozliczają się z podatku dochodowego w Łodzi i w których wychowuje się troje lub więcej dzieci w wieku do 18 r. życia lub do 25 r. życia, w przypadku gdy dziecko uczy się/studiuje lub bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności bądź całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji.

Wydawanie Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny

Karta Dużej Rodziny oferuje system zniżek oraz dodatkowych uprawnień. Jej posiadacze mają możliwość korzystania z katalogu oferty kulturalnej, rekreacyjnej czy transportowej na terenie całego kraju. Karta przysługuje rodzinom z co najmniej trójką dzieci, niezależnie od dochodu. Rodzice mogą korzystać z karty dożywotnio, dzieci - do 18 roku życia lub do ukończenia nauki, maksymalnie do osiągnięcia 25 roku życia. Dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności otrzymają kartę na czas trwania orzeczenia.