Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 14
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Potwierdzanie, przedłużanie lub unieważnianie profilu zaufanego

Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej. Wykorzystywany jest jako metoda potwierdzania tożsamości w tym podpisywania podań na platformie ePUAP. Osoba wnioskująca o potwierdzenie profilu zaufanego musi zarejestrować własne konto na stronie pz.gov.pl

Przyjmowanie i przechowywanie rzeczy przez Biuro Rzeczy Znalezionych

Przedmiotem działalności Biura Rzeczy Znalezionych jest:

  1. prowadzenie postępowania w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy;
  2. przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych;
  3. poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
  4. udzielanie wyjaśnień dotyczących prowadzonych postępowań;
  5. zamieszczanie ogłoszeń w sprawie rzeczy znalezionych w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń;
  6. wydawanie rzeczy znalezionych osobom uprawnionym (właścicielowi lub znalazcy);
  7. likwidacja niepodjętych depozytów.
Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji

Petycje mogą być składane przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów - w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję albo podmiotu trzeciego, za jego zgodą. Petycje mogą być wnoszone w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. O tym czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie Miasta Łodzi

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie (papierowo), pocztą elektroniczną, za pomocą e-PUAP, a także ustnie do protokołu. Nie mogą być wnoszone telefonicznie.

Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących spotkania z Prezydentem i Wiceprezydentami Miasta Łodzi oraz Sekretarzem i Skarbnikiem Miasta

Zgłoszenia dotyczące spotkań z władzami Miasta mogą być wnoszone papierowo, online, telefonicznie, osobiście. Konieczne jest podanie danych osobowych, adresu, nr telefonu oraz tematu spotkania. Zgłoszenia podlegają weryfikacji pod względem kompetencji, problematyki, podejmowanych działań przez komórki organizacyjne UMŁ bądź miejskie jednostki organizacyjne oraz drogi służbowej umożliwiającej załatwienie danej sprawy.

Przyjmowanie, rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na petycje i wnioski o udostępnienie informacji publicznej, dotyczące zakresu działania Zarządu Lokali Miejskich

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może złożyć każdy w formie pisma, wiadomości przesłanej drogą elektroniczną lub wnosząc wniosek ustnie do protokołu w siedzibie Zarządu Lokali Miejskich przy ul. Kościuszki 47.

Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów w interesie publicznym, podmiotu wnoszącego petycję albo podmiotu trzeciego, za jego zgodą. Przyjęcie wniosku lub petycji następuje w formie pisemnej, za pomocą poczty elektronicznej, za pomocą platformy ePUAP. Wniosek można także złożyć ustnie do protokołu.

Rejestr Danych Kontaktowych

Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której pracownicy administracji publicznej mają dostęp do Twojego aktualnego numeru telefonu komórkowego oraz adresu e-mail. 
Jeżeli przekażesz dane do Rejestru Danych Kontaktowych zostaniesz powiadomiona/y np. o dokumentach gotowych do odbioru. 
Pamiętaj, dostęp do Twoich danych ma tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć.

Rozpatrywanie interwencji najemcy, właściciela lokalu mieszkalnego - wyodrębnionego w budynku wspólnoty mieszkaniowej

Rozpatrywanie interwencji najemcy, właściciela lokalu mieszkalnego - wyodrębnionego w budynku wspólnoty mieszkaniowej dotyczącej lokalu.

Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności Zarządu Lokali Miejskich

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy

Rozpatrywanie skarg na placówki służby zdrowia

Procedura opisuje sposób składania skarg na niewłaściwe realizowanie świadczeń zdrowotnych

Rozpatrywanie wniosku/interwencji/prośby najemców lokali z zasobu Gminy Miasto Łódź w zakresie utrzymania technicznego obiektów

Najemcy lokali mieszkalnych i użytkowych chcący załatwić sprawy w zakresie wydania warunków na zmianę struktury zasiedlonego lokalu poprzez wydzielenie łazienki, wydanie warunków na zmianę sposobu ogrzewania, legalizację samowoli budowlanych (adaptacja części wspólnych w budynkach gminnych, wydzielenie łazienek itp.), dokonania oględzin lokalu pod kątem stanu technicznego.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek

Każdemu przysługuje prawo dostępu do informacji publicznej. Podstawowym publikatorem informacji publicznej jest Biuletyn Informacji Publicznej (BIP). Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP, jest udostępniana na wniosek.

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatna mediacja skierowane są do osób uprawnionych, które nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osób fizycznych  prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniających innych osób w ciągu ostatniego roku.

Załatwianie przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów indywidualnych spraw konsumentów

Miejski Rzecznik Konsumentów podejmuje interwencje i udziela porad prawnych w sprawach konsumenckich wyłącznie konsumentom będącym mieszkańcami Łodzi. Udzielenie pomocy prawnej jest bezpłatne.