Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 19
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Pobierz dokument o zameldowaniu z rejestru PESEL
  1. Wniosek składa się w formie dokumentu elektronicznego, przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  2. W przypadku gdy dane z rejestru PESEL nie będą zgodne ze stanem faktycznym i dokumentami, wnioskodawca składa do organu gminy wniosek w celu usunięcia niezgodności.
Uchylenie czynności materialno – technicznej zameldowania/wymeldowania decyzją administracyjną

Procedura polega na przyjęciu podania w sprawie o uchylenie czynności materialno – technicznej zameldowania osoby, która w dacie zameldowania nie zamieszkiwała pod wskazanym adresem bądź uchylenia czynności wymeldowania dokonanego z uchybieniem prawa. Podanie może złożyć właściciel lokalu/budynku lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.

Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL – interes faktyczny

Na pisemny umotywowany wniosek udostępniane są dane osobowo-adresowe z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL po uprzednim wyrażenie zgody przez osobę, której dane dotyczą. Wnioskodawca zobowiązany jest we wniosku opisać powód dla którego wnioskuje o dane. Jeśli działa przez pełnomocnika dodatkowo należy załączyć dokument pełnomocnictwa. Opłata za udostępnienie danych jednostkowych wynosi 31 zł, opłata skarbowa za przedłożony dokument pełnomocnictwa wynosi 17 zł.

Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL – interes prawny

Na pisemny umotywowany wniosek udostępniane są dane osobowo-adresowe z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL. Wnioskodawca zobowiązany jest we wniosku przywołać przepis prawa i załączyć dokumenty, z których wynika interes prawny do pozyskania danych innej osoby. Jeśli działa przez pełnomocnika dodatkowo należy załączyć dokument pełnomocnictwa. Opłata za udostępnienie danych jednostkowych wynosi 31 zł, opłata skarbowa za przedłożony dokument pełnomocnictwa wynosi 17 zł.

Wydanie wielojęzycznego formularza do zaświadczenia z rejestru mieszkańców (potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowy)

Na wniosek do zaświadczenia z rejestru mieszkańców o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy wydaje się wielojęzyczny formularz.

Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców

Na pisemny uzasadniony wniosek wydawane jest zaświadczenie. Wnioskodawca wskazuje we wniosku potrzebę uzyskania zaświadczenia, gdyż jest to związane z obowiązkiem wniesienia opłaty za jego wydanie lub zwolnienia z dokonania tej opłaty. Jeśli działa przez pełnomocnika dodatkowo należy załączyć dokument pełnomocnictwa. W zależności od uzasadnienia potrzeby zaświadczenia jest możliwość zwolnienia wnioskodawcy od opłaty również za przedłożony dokument pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17 zł, opłata skarbowa za przedłożony dokument pełnomocnictwa wynosi 17 zł.

Wymeldowanie cudzoziemca z pobytu czasowego

Każdy kto opuszcza swoje miejsce pobytu czasowego musi wymeldować się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Wymeldowania z pobytu stałego musisz dokonać najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały.

Wymeldowanie cudzoziemca z pobytu stałego

Każdy kto opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Wymeldowania z pobytu stałego musisz dokonać najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały.

Wymeldowanie decyzją administracyjną

Procedura polega na przyjęciu podania w sprawie o wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego osoby, która opuściła miejsce pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. Podanie o wymeldowanie może złożyć właściciel, zarządca lokalu/budynku lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.

Wymeldowanie obywatela RP z pobytu czasowego

Każdy, kto opuszcza swoje miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu, musi wymeldować się z tego miejsca. Wymeldowania z pobytu czasowego musisz dokonać najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt czasowy.

Wymeldowanie obywatela RP z pobytu stałego

Jeśli opuszczasz miejsce pobytu stałego wymelduj się. Wymeldowania z pobytu stałego musisz dokonać najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały.

Zameldowanie cudzoziemca na pobyt czasowy

Jeśli jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA- strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarii albo członkiem rodziny takiego cudzoziemca –  a Twój pobyt w Polsce trwa dłużej niż 3 miesiące, masz obowiązek zameldować się najpóźniej w 30 dniu Twojego pobytu w Polsce.

Jeśli jesteś obywatelem innego państwa np. spoza Unii Europejskiej - na zgłoszenie pobytu czasowego masz 4 dni. Dodatkowo przy zameldowaniu musisz przedstawić w urzędzie oryginały dokumentów potwierdzające prawo pobytu w Polsce oraz paszport. Nie możesz dokonać zameldowania elektronicznie.

Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały

Jeśli jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarii albo członkiem rodziny takiego cudzoziemca – a Twój pobyt w Polsce trwa dłużej niż 3 miesiące, masz obowiązek zameldować się najpóźniej w 30 dniu Twojego pobytu w Polsce.

Jeśli jesteś obywatelem innego państwa np. spoza Unii Europejskiej - na zgłoszenie pobytu masz 4 dni. Dodatkowo przy zameldowaniu musisz przedstawić w urzędzie oryginały dokumentów potwierdzające prawo pobytu w Polsce oraz paszport. Nie możesz dokonać zameldowania elektronicznie.

Zameldowanie decyzją administracyjną

Procedura polega na przyjęciu podania w sprawie o zameldowanie na pobyt stały lub czasowy. Podanie o zameldowanie może złożyć osoba, która zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie ale:

  • nie dysponuje tytułem prawnym do lokalu (np. umową najmu, aktem notarialnym, odbiorem technicznym budynku itp.);
  • właściciel lub najemca lokalu odmawia potwierdzenia pobytu na formularzu meldunkowym bądź jest nieznany z miejsca pobytu.
Zameldowanie obywatela RP na pobyt czasowy

Jeśli mieszkasz tymczasowo pod innym adresem niż adres Twojego zameldowania na pobyt stały i chcesz tam mieszkać dłużej niż 3 miesiące (ale nie chcesz zmieniać obecnego adresu stałego zameldowania) – zamelduj się tam na pobyt czasowy.

Zameldowanie obywatela RP na pobyt stały

Każdy, kto ma polskie obywatelstwo i mieszka w Polsce, powinien pamiętać o obowiązku meldunkowym. Masz 30 dni na zgłoszenie nowego miejsca zamieszkania (licząc od dnia przybycia do tego miejsca). Jeśli mieszkasz pod konkretnym adresem z zamiarem stałego pobytu – zamelduj się tam na pobyt stały. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego. Meldując się na pobyt stały nie musisz się wymeldowywać z dotychczasowego miejsca pobytu – wymeldowanie następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania.

Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy

Jeśli powracasz z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy zgłoś swój powrót w urzędzie.

Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej na czas dłuższy niż 6 miesięcy

Jeśli planujesz wyjazd za granice Rzeczypospolitej Polskiej z zamiarem pozostania tam dłużej niż 6 miesięcy zgłoś swój wyjazd w urzędzie.

Zgłoszenie wyjazdu z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej

Jeśli planujesz wyjazd za granicę z zamiarem pozostania tam na stałe - zgłoś swój wyjazd w urzędzie.