Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 18
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Organizacja przetargów na sprzedaż samodzielnych lokali mieszkalnych i użytkowych wraz z udziałem w prawie własności gruntu, stanowiących własność Miasta Łodzi

Procedura dotyczy sprzedaży w drodze przetargu samodzielnych lokali mieszkalnych i samodzielnych lokali użytkowych wraz z udziałem w prawie własności gruntu, stanowiących własność Miasta Łodzi. W przetargu mogą wziąć udział osoby które w terminie wyznaczonym w ogłoszeniu o przetargu wniosą wadium i przedłożą wskazane w ogłoszeniu o przetargu dokumenty i oświadczenia.

Organizowanie przetargów na wysokość miesięcznej stawki czynszu najmu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu użytkowego

Osoby zainteresowane wynajęciem lokalu użytkowego/garażu przystępuję do przetargu na wysokość stawki czynszu. Wygrywa najwyższa stawka za 1 m 2.

Podnajem powierzchni lokalu użytkowego

Podnajem lokalu użytkowego do 35% powierzchni oraz powyżej 35% powierzchni lokalu użytkowego w sprawach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami.

Przyjmowanie, rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na petycje i wnioski o udostępnienie informacji publicznej, dotyczące zakresu działania Zarządu Lokali Miejskich

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może złożyć każdy w formie pisma, wiadomości przesłanej drogą elektroniczną lub wnosząc wniosek ustnie do protokołu w siedzibie Zarządu Lokali Miejskich przy ul. Kościuszki 47.

Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów w interesie publicznym, podmiotu wnoszącego petycję albo podmiotu trzeciego, za jego zgodą. Przyjęcie wniosku lub petycji następuje w formie pisemnej, za pomocą poczty elektronicznej, za pomocą platformy ePUAP. Wniosek można także złożyć ustnie do protokołu.

Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności Zarządu Lokali Miejskich

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy

Rozpatrywanie wniosku/interwencji/prośby najemców lokali z zasobu Gminy Miasto Łódź w zakresie utrzymania technicznego obiektów

Najemcy lokali mieszkalnych i użytkowych chcący załatwić sprawy w zakresie wydania warunków na zmianę struktury zasiedlonego lokalu poprzez wydzielenie łazienki, wydanie warunków na zmianę sposobu ogrzewania, legalizację samowoli budowlanych (adaptacja części wspólnych w budynkach gminnych, wydzielenie łazienek itp.), dokonania oględzin lokalu pod kątem stanu technicznego.

Sprzedaż lokali komunalnych na rzecz najemców (garaży, lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, domów jednorodzinnych)

Sprzedaż lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży, domów jednorodzinnych na rzecz najemców. Najemca lokalu może nabyć najmowany lokal, jeżeli lokal znajduje się na nieruchomości, z której prowadzona jest sprzedaż lokali oraz jeżeli najemca nie zalega z opłatami na rzecz Miasta.

Sprzedaż w drodze przetargu wolnych lokali komunalnych

Sprzedaż lokali w drodze ustnego przetargu. nieograniczonego, w którym mogą wziąć udział osoby fizyczne i prawne po spełnieniu warunków określonych w ogłoszeniu o przetargu.

Wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali

Zaświadczenie potwierdza, że dany lokal może być wydzielony z budynku jako odrębna nieruchomość. Zaświadczenie jest potrzebne do:

  • ustanowienia dla lokalu odrębnego prawa własności
  • założenia księgi wieczystej

Odrębna własność lokalu polega na tym, że dany lokal stanowi odrębny od gruntu i budynku przedmiot własności. Właściciel może dysponować swą własnością bez względu na innych właścicieli lokali. Dodatkowo posiada on udziały w gruncie i części wspólnej budynku, w którym jest jego lokal. Samodzielne mogą być zarówno lokale mieszkalne, jak i lokale o innym przeznaczeniu, np. garaże, lokale użytkowe.

Wykreślenie hipoteki: spłata budynku, dotacja budżetowa na budowę domu, wodociągi, gazociągi, energia elektryczna, opłata za użytkowanie wieczyste gruntu

Osoba fizyczna będąca właścicielem nieruchomości powinna złożyć wniosek w celu uzyskania zgody na wykreślenie hipoteki.

Wynajem gminnych lokali użytkowych i garaży w trybie bezprzetargowym

Do wynajmu w trybie bezprzetargowym kwalifikuje się lokale użytkowe i garaże   niewynajęte w przetargach z wyłączeniem lokali:

  • położonych w strefie „0”
  • mieszczących się w budynkach zrewitalizowanych lub po remoncie kapitalnym, przed upływem 10 lat od daty zakończenia remontu, bez względu na położenie budynku oraz strefę.
Wynajem lokali na rzecz organizacji pozarządowych

Najem lokali użytkowych na rzecz organizacji pozarządowych celem realizacji nieodpłatnej działalności statutowej lub działalności statutowej i na części lokalu, do 35% powierzchni, działalności gospodarczej, z której cały zysk będzie przeznaczony na działalność statutową, wpisującą się w miejskie polityki sektorowe, przyjęte uchwałami Rady Miejskiej w Łodzi.

Wynajem pracowni twórczych

Wynajem lokalu następuje w drodze przetargu publicznego (procedura dwuetapowa). W przetargu mogą wziąć udział osoby fizyczne, jak i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, osoby prawne oraz spółki prawa handlowego niebędące osobami prawnymi lub ich pełnomocnicy.

Wypis z rejestru lokali

Wypis z rejestru lokali wydawany jest właścicielowi bądź osobie legitymującej się pełnomocnictwem od właściciela lub jeśli wykaże interes prawny. Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne

Wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki z tytułu spłaty reszty ceny za lokal

Właściciel lokalu, który wykupił lokal w systemie ratalnym, po dokonaniu spłaty należności powinien złożyć wniosek w celu uzyskania zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej prowadzonej dla lokalu.

Zasady sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych w trybie bezprzetargowym

Dotyczy zasad sprzedaży lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży i domów jednorodzinnych w trybie bezprzetargowym.

Zmiana lub rozszerzenie działalności gospodarczej prowadzonej w lokalu użytkowym
  1. Rozszerzenie działalności gospodarczej prowadzonej przez najemcę w lokalu użytkowym.
  2. Zmiana działalności gospodarczej prowadzonej przez najemcę lokalu użytkowego
Zmiana najemcy lokalu użytkowego

Zmiana najemcy lokalu użytkowego każdorazowo wymaga złożenia wniosku przez osoby zainteresowane.