Baza Wiedzy

Liczba znalezionych procedur: 12
Nazwa procedury Kategoria Jednostka Skrócony opis procedury Sekcje
Aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości gminnej

Postępowanie w sprawie aktualizacji opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu wszczynane jest z urzędu lub na wniosek jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, dla której ustanowiono trwały zarząd konkretną nieruchomością gminną. 
Podstawą aktualizacji jest zmiana wartości nieruchomości od czasu ostatniej aktualizacji, ustalana na podstawie operatu szacunkowego, sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego na zlecenie Miasta Łodzi. 
Nowa opłata roczna obowiązuje od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym decyzja o aktualizacji opłaty stała się ostateczna.

Aktualizacja opłat rocznych za trwały zarząd ustanowiony na nieruchomościach Skarbu Państwa

Procedura aktualizacji opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu wszczynana jest z urzędu lub na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej nieruchomość w trwałym zarządzie. Ustalona w postepowaniu nowa opłata z tytułu trwałego zarządu obowiązuje od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym decyzja stała się ostateczna.

Oddawanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd
  • Procedura oddania w trwały zarząd nieruchomości wszczynana jest na wniosek samorządowej jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej.
  • Trwały zarząd ustanawiany jest na rzecz  samorządowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej: 
    Ustanawiany jest: 
    • nieodpłatnie - dla placówek  oświatowych 
    • odpłatnie – dla pozostałych jednostek - odpłatność w formie opłat rocznych
Oddawanie w trwały zarząd nieruchomości Skarbu Państwa

Procedura oddania nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd wszczynana jest na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej. W postępowaniu ustalana jest opłata z tytułu trwałego zarządu.

Powoływanie Biegłych na Potrzeby Postępowań Administracyjnych. Wewnętrzna procedura powoływania i wynagradzania rzeczoznawców majątkowych pełniących funkcje biegłych w postępowaniach administracyjnych prowadzonych w zakresie działania Wydziału Dysponowania Mieniem

Niniejsza procedura skierowana jest do rzeczoznawców majątkowych ubiegających się o wpis na listę biegłych wykonujących opinie na potrzeby postępowań administracyjnych prowadzonych przez Wydział Dysponowania Mieniem Urzędu Miasta Łodzi

Przekazywanie trwałego zarządu Skarbu Państwa między państwowymi jednostkami organizacyjnymi

Procedura przekazania trwałego zarządu między państwowymi jednostkami organizacyjnymi jest wszczynana na ich wniosek  złożony za zgodą organów nadzorujących te jednostki. 

Udzielanie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa

Procedura udzielenia bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu wszczynana jest na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej w trwałym zarządzie nieruchomości Skarbu Państwa. Brak terminu złożenia wniosku. 

Ustalanie innego niż 31 marca terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa

Procedura udzielenia bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu wszczynana jest na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej w trwałym zarządzie nieruchomości Skarbu Państwa.  Termin złożenia wniosku - nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności.

Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w opłatach lub stwierdzającego stan zaległości w zakresie nieruchomości gminy lub Skarbu Państwa

Wnioski o wydanie Zaświadczenia o niezaleganiu w opłatach lub stwierdzającego stan zaległości w zakresie nieruchomości Gminy lub Skarbu Państwa mogą złożyć osoby fizyczne lub prawne.

Wniosek nie obejmuje opłat z tytułu podatków lokalnych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Zaświadczenia są wydawane w celu okazania go u notariusza, w celu przedłożenia w banku, spółdzielni mieszkaniowej.

Wydane zaświadczenia nie stanowią podstawy wykreślenia przez Sąd ksiąg wieczystych ustanowionej hipoteki wpisanej w Księdze Wieczystej Nieruchomości.

Wymóg: Należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 17 zł.

Wygaszanie trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa ustanowionego na rzecz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej

Procedura wygaszenia trwałego zarządu wszczynana jest na wniosek  państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej nieruchomość w trwałym zarządzie.

Wygaśnięcie trwałego zarządu do nieruchomości gminnej

Procedura wygaszenia trwałego zarządu nieruchomości wszczynana jest na wniosek samorządowej jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej za zgodą Wydziału nadzorującego lub z urzędu, kiedy nieruchomość stała się zbędna dla jednostki.

Zmiana stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa

Procedura zmiany stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa wszczyna jest z urzędu lub na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej nieruchomość w trwałym zarządzie. Ustalona w postepowaniu nowa opłata z tytułu trwałego zarządu obowiązuje od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym decyzja stała się ostateczna.